En aquesta formació explicarem els materials de la dotació de robòtica. És una iniciació a la robòtica i la programació. També treballarem els materials més importants que hi ha com l’ESP32 STEAMakers, Imagina TDR STEAM, els sensors i actuadors.
També farem una introducció a la programació mitjançant l’entorn de programació ArduinoBlocks. Aquest curs pretén donar recursos directament utilitzables dins l’aula per part del professorat assistent amb l’objectiu de donar-li suport a partir de propostes concretes basades en projectes pràctics que tenen a veure amb les noves competències.
Inscripcions: del 13/03/23 a l’11/04/23
Realització: 17/04/23 al 25/05/23
Inici: 17/04/2023
Finalització: 25/05/2023
PRESENTACIÓ En aquesta formació explicarem els materials de la dotació de robòtica. És una iniciació a la robòtica i la programació. També treballarem els materials més importants que hi ha com l’ESP32 STEAMakers, Imagina TDR STEAM, els sensors i actuadors.També farem una introducció a la programació mitjançant l’entorn de programació ArduinoBlocks. Aquest curs pretén donar recursos directament utilitzables dins l’aula per part del professorat assistent amb l’objectiu de donar-li suport a partir de propostes concretes basades en projectes pràctics que tenen a veure amb les noves competències. |
DESTINATARIS Professorat de secundària i de batxillerat de les especialitats de Tecnologia, de Ciències i de Matemàtiques. |
OBJECTIUS Empoderar al professorat per a treballar la tecnologia i projectes STEAM de forma competencial enfocades a: Eines per desenvolupar les matèries de Tecnologia, Robòtica i Programació. |
TEMARI • Aprendre a fer servir els materials de la dotació de robòtica. • Aprendre el funcionament de la placa ESP32 STEAMakers. • Adquirir els coneixements de programació en l’entorn de programació gràfica d’ArduinoBlocks. |
METODOLOGIA Curs híbrid i modular en funció dels interessos del professorat inscrit al curs. A les sessions es presentaran els continguts del curs i els reptes que s’hauran d’entregar. • Iniciació a la programació i la robòtica amb Arduinoblocks. • Explicació dels elements de l’entorn interactiu d’aprenentatge a muntar en el curs. • Programació dels elements amb ArduinoBlocks. • Creació de projectes / situacions d’aprenentatge.Projecte Final: Realització d’una situación d’aprenentatge amb el material de la dotació. 30 hores: 4 presencials – 12 telemàtiques – 14 treball personal |
CERTIFICACIÓ Requisits de certificació: Lliurament de les activitats d’aprenentatge. Lliurament del projecte final.Els certificats s’obtindran a través del sistema informàtic de la Generalitat de Catalunya (http://xtec.gencat.cat/ca/formacio/la-meva-formacio/els-meus-certificats/). |